Start > Diaconaal project

HET IS (BIJNA) WEER APPELTAARTENTIJD......

U heeft er wat langer op moeten wachten, maar ook dit jaar zullen er weer heerlijke appeltaartjes gebakken worden voor PVA.

Donderdag 15 november worden de appels geschild en in stukjes gesneden, vrijdag 16 november worden de taartjes in elkaar gezet en zaterdag 17 november worden de taartjes afgebakken in de ovens van bakker Dekker.

U kunt de taartjes in de loop van de ochtend op komen halen in de JVR. Ook is het mogelijk om uw taartje thuis te laten bezorgen (mits u in Pernis woont).

Taartje bestellen?
Wilt u zich verzekeren van een heerlijk appeltaartje? U kunt een taartje bestellen (4 euro p/st) via de onderstaande link, vergeet niet de bestelling te verzenden. Let op: u krijgt een bevestiging op uw mailadres. Krijgt u geen bevestiging, dan is er iets niet goed gegaan. Neemt nu dan contact met ons op pernisvoorafrika(at)gmail.com.

Groeten,
Pernis voor Afrika

Diaconaal Project

Binnen de gemeente zijn we bezig met een Diaconaal Project, hierbij willen we ook graag de jongeren betrekken bij de diaconie. Er zijn als het ware twee uitgangspunten binnen het Diaconaal Project, hierbij worden activiteiten georganiseerd die betrekking hebben op "Dichtbij" en op "Ver weg".

Het "Ver weg"-gedeelte (ook wel bekend onder de naam Pernis voor Afrika of PVA) richt zich op een project waarbij een groep jongeren zelf aan de slag gaan in Afrika. Het "Dichtbij"-gedeelte richt zich vooral op het dorp Pernis en laat jongeren diaconaal bezig zijn in ons dorp.

Op deze pagina kun je meer lezen over de verschillende activiteiten die in het Diaconaal Project worden gedaan:

Pernis voor Afrika (PVA)

We sparen voor het diaconaal project, de teller staat al op 12.600 euro!

In het jaar 2011/ 2012 hopen we met een groep (interkerkelijke) jongeren naar Rwanda te gaan om daar iets nuttigs te doen. Er zijn al warme contacten met een kindertehuis in Rwanda. Om daadwerkelijk iets te kunnen betekenen is er veel geld nodig. We streven naar een bedrag van 20.000 euro om daar iets van te laten bouwen, of een inrichting van bijvoorbeeld een leslokaal te verzorgen.

We zijn daarom al sinds eind september 2007 bezig met het verkopen van speelgoed, glazen, boeken en (kinder)kleding via marktplaats. Ook hebben we allerlei acties op touw gezet: zoals Sinterklaas- en Zwarte pietenverhuur, kerstkaarten bezorgen, kaarten maken en verkopen, Koninginnedag verkoop. En natuurlijk:de appeltaartenverkoop. Hierbij heeft jong en oud een handje geholpen en hebben we bijna 400(!) appeltaarten verkocht. Voor foto's kunt u hier kijken in het fotoalbum.

Via deze link kunt u weer op allerlei artikelen bieden en het handige: u kunt ze in Pernis ophalen! We hebben veel speelgoed in de aanbieding, maar ook verzamelobjecten en zeer speciale items. We hopen dat u een kijkje komt nemen.

Tot ziens op Marktplaats (via deze link gaat het zeker goed)!

Voor meer informatie kunt u / kan jij altijd contact opnemen met de jeugddiaken Bert van der Stoep of Anneke Louwen.

85% van het streefbedrag is al bereikt!!

Zondag 27 februari heeft Ruby Rubengera in de Hervormde kerk bekend gemaakt dat er inmiddels 17.000 euro is opgehaald voor de bouw van de vmbo-school in het weesdorp in Rwanda. Een paar weken eerder mocht ze in de Gereformeerde kerk al bekend maken dat de 17.000 euro in zicht kwam. Na beide diensten hebben de kinderen geholpen met het invlechten van de muren van de echte Afrikaanse hut. De wanden zijn nu dicht... alleen het dak nog. Het streefbedrag is 20.000 euro.

Foto's gereformeerde kerk
Foto's hervormde kerk

Spelletjesochtend in het Havenlicht

Op Donderdag 28 Februari 2008 hebben  jongeren uit de gemeente de mensen in het Havenlicht bezocht. De intentie was om een gezellig ochtendje met elkaar te hebben door middel van een gesprek of gewoon gezellig een spelletje doen! De spellen varieerde van heerlijk ouderwets rummikub en sjoelen tot 'Kareltje kever' en 'knibbel knabbel knuisje', kortom er was voor ieder wat wils! De reacties waren zeer positief . We mogen wel als conclusie trekken dat het een zeer geslaagde ochtend was, zowel voor de ouderen als voor de jongeren!

Zie de fotopagina voor meer foto's.

Zip Your Lip

We willen u graag op de hoogte brengen van de laatste stand van zaken met betrekking tot Zip Your Lip. Voor de kinderen van de zondagsschool was er een leuke middag georganiseerd waar kinderen hutjes hebben gekleid, water moesten dragen en ook nog iets over HIV geleerd hebben. De avond en nacht voor de tieners en jeugd was soms moeilijk, maar ook heel gezellig en leerzaam; met filmpjes over de projecten, hints, monopoly (waarbij tegen je verlies kunnen als je honger hebt best heel moeilijk is).

Door een klein rekenfoutje (kwam het door de slaap? Kwam het door de honger?) is er zondag 29 maart een verkeerd bedrag afgekondigd als opbrengst van Zip Your Lip. Maar.... door het vastengroepje en de diaconie kunnen we u meedelen dat het bedrag is opgelopen tot 1503,00 euro voor Aidswezen in Afrika.

Voor foto’s van het project, de kindermiddag en de overnachting in de JVR kunt u kijken op deze website: www.zipyourlippernis.hyves.nl, voor extra informatie over World Vision en Zip Your Lip: www.zipyourlip.nl

Alle sponsors hartelijk bedankt en we gaan ons vanaf nu weer heel hard inzetten voor het weeshuis in Rwanda. U hoort nog van ons!

Groeten namens Pernis voor Afrika,
Jeugddiaken Fred Bruinse